• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73557
+
-

فولاد به هرمزگان می‌آید

رئیس سازمان صنعت و معدن استان: جوازهای تأسیس صنعتی هرمزگان به لحاظ تعداد ۴درصد سرمایه‌گذاری ۷درصد و اشتغال ۴۱درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش نشان می‌دهد

صنعت
فولاد به هرمزگان می‌آید

با حضور «سعید زرندی»، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در هرمزگان از بزرگ‌ترین طرح معدنی استان هرمزگان بهره‌برداری شد. 

به گزارش ایرنا، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان صنایع فولاد را به عنوان یکی از صنایع آب‌بری نام برد که به سوی سواحل خلیج فارس و دریایی عمان در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان سوق می‌یابند و گفت: آینده این استان‌ها را صنعتی پیش‌بینی کرده‌ایم. 

 «سعید زرندی» ادامه داد: برای تحقق این برنامه باید همه زیرساخت‌ها فراهم شود، مسئولان استان باید این موضوع را با جدیت پیگیری کنند و وزارت صنعت، معدن و تجارت هم وظیفه تشویق سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این استان‌ها را به عهده دارد. 


صدور ۱۶۸ جواز تأسیس صنعتی 

۱۶۸ فقره جواز تأسیس و توسعه صنعتی با سرمایه‌گذاری بیش از ۴۴ میلیارد و ۲۴۶ میلیون ریال در4 ماه نخست امسال در هرمزگان صادر شد. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: با صدور این میزان جواز صنعتی برای 5۷۶۸ نفر شغل ایجاد شد. 

 «خلیل قاسمی» در این نشست گفت: جوازهای تأسیس صنعتی هرمزگان در این مدت به لحاظ تعداد ۴درصد، سرمایه‌گذاری ۷درصد و اشتغال ۴۱درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش نشان می‌دهد. 

وی بیان کرد: تا پایان سال گذشته تعداد ۹۵۹ فقره جواز تاسیس صنعتی با میزان سرمایه‌گذاری ۶۸۶ میلیارد و ۲۷۷ میلیون ریال و اشتغال ۲۹ هزار نفر در هرمزگان صادر شد که ۶۰۷ مورد مربوط به سال ۹۷ است. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان افزود: امسال در طرح اقتصاد مقاومتی ۶ طرح پیشنهادی هرمزگان به کارگروه رفع موانع تولید استان معرفی شد که 3 طرح به تصویب رسید. 

وی ادامه داد: این طرح‌ها شامل شرکت گندله‌سازی مادکوش، شرکت فولاد کاوه جنوب کیش (مرحله ۲ فولادسازی) و شرکت توسعه و فرآوری آهن تنگ زاغ است که در سامانه نیپا ثبت شد. 

قاسمی بیان کرد: در 4 ماه ابتدایی امسال در بخش قیر، شمش، فولاد، آهن اسفنجی، سنگ گچ، پودر گچ، سیمان و کلینکر استان هرمزگان به میزان بیش از ۳۹۴ میلیون دلار صادرات انجام شده است. 


بهره‌‌برداری از بزرگ‌ترین معدن سنگ آهن استان 

بزرگ‌ترین معدن سنگ آهن هرمزگان نیز با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار در شمال بندرعباس به بهره‌برداری رسید. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در مراسم بهره‌برداری از این طرح گفت: میزان سرمایه‌گذاری هزینه‌شده در معدن سنگ آهن رضوان افزون بر ۸۱۰ میلیارد ریال است که برای ۳۹ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است. 

قاسمی افزود: با عملیات پی‌جویی میزان ذخیره معدن سنگ آهن رضوان از 5/2 میلیون تن به ۲۰ میلیون تن افزایش پیدا کرده و موجب شده به عنوان بزرگ‌ترین معدن سنگ آهن در استان شناخته شود. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: انجام عملیات اکتشافی جامع معدن برای تعیین ذخیره و شناسایی مشخصات کیفی سنگ آهن به میزان ۸ هزار متر حفاری صورت گرفته و از طرفی جاده‌های داخلی معدن برای دسترسی به ذخایر و پیت معدن احداث شده است. 

وی گفت: شرکت پدیده کاوش ایرانیان برای تکمیل زنجیره فولاد هرمزگان و رسیدن به ۱۰ میلیون تن اقدام به احداث کنسانتره آهن در جوار معدن سنگ آهن رضوان کرده است. 


سهم ۴ درصدی از بازار کشورهای همسایه

سهم ایران از بازار هدف کشورهای همسایه در حال حاضر ۲ درصد است که برای افزایش آن به 4 درصد در سال جاری هدف‌گذاری شده است. 

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: برنامه‌ریزی جدی برای صادرات به کشورهای همسایه به عنوان محوری‌ترین برنامه توسعه صادرات انجام شد. 

 «سعید زرندی» در حاشیه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، افزود: بر این اساس هر کدام از استان‌های مرزی باید راهبر ارتباطی با سایر استان‌ها با کشورهای همسایه و نزدیک خود باشند که هرمزگان می‌تواند حداقل محور ارتباط با ۲ کشور در حاشیه خلیج فارس باشد. 

وی ادامه داد: این استان‌ها مسئولیت لجستیک داخلی و برقراری ارتباط بیان استان‌های داخلی و کشورهای همسایه را بر عهده دارند و اکنون تیم‌هایی برای تمرکز منابع، امکانات و جهت‌گیری‌ها تشکیل شده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید